Translate

Etiquetes

dissabte, de març 28, 2020

Transpirenaica (2005)

Far de Cap de Creus

2005. Tenia una novia histèrica que només volia anar de festa, a la platja i que aquell estiu volia anar a Eivissa. Estava fins els ous, jo només volia anar en bici i vaig decidir que aquell estiu faria la travessa dels Pirineus en mtb. Solter i més alegre que un gínjol, els meus pares em van portar al Far del Cap de Creus. La ruta començava a Llançà, no des del far, però les coses es fan a lo grande o no es fan.

Els GPS a nivell usuari no existien, així que l'única manera de fer aquesta travessa seguint alguna cosa, era un llibre del Jordi Laparra. Vaig comprar el llibre, la segona edició, del 2001, que es deia "La travesía de los Pirineos en BTT, del Mediterráneo al Atlántico por el Pirineo".

El problema que tenia és que el llibre proposava travessar els Pirineus en 16 dies i jo només en disposava de 10, així que no tenia més opció que fer etapes dobles. Bastant carregat i seguint les indicacions d'un llibre i d'unes fitxes algun tram es va fer durillo, de fet un migdia en plena solana pujant cap al Coll del Triador des de Llavorsí vaig haver d'estirar-me en una cuneta i no sé si vaig dormir 10 minuts o dues hores, m'haguessin pogut robar o violar, o pitjor encara, robar i violar a la vegada, però no va passar res d'això.

Això va ser un error, vaig gaudir però semblava una cursa sense dorsal amb alforges. El segon error van ser les alforges, per estalviar vaig comprar-me unes barates no impermeables, vaig pensar que si plovia em posaria unes bosses d'escombraries per tapar-les. Quina gran idea, seria el puto amo vaig pensar, però vaig acabar sent el puto gilipolles amb les coses mullades a més de semblar un pordiosero. I el tercer error va ser no tindre crema solar. Després de 10 dies en una mateixa direcció tenia la cama i braç esquerre cremats pel Sol i la cama i el braç dret normal, la qual cosa em donava un aspecte de dubtosa credibilitat.



Finalment després de 10 dies vaig arribar al Faro de Cabo Higuer, no tinc gaires fotos, no existia Instagram ni el postureo ni vividors ni pallassos que viuen del cuentu, tot era més... senzill? Bonic? Tot i que si hagués tingut un track i un GPS hauria estat més fàcil... La dificultat més gran que vaig tindre va ser pujar la bici al tren, només podia ser dintre d'una caixa que la vaig trobar en un contenidor, però és que dintre el tren me la feien posar sota el llit que no cabia tot i que havia pagat un plus per portar la bici. La compassió d'un revisor va fer que el meu primer "viatge" cicloturista acabés prou bé com per voler-ne fer un altre... 

Faro de Cabo Higuer
















Etapa 01: Far de Cap de Creus - Albayà (112km - 07:52 - 10:34)
Etapa 02: Albanyà - Planoles (106km - 08:43 - 12:14)
Etapa 03: Planoles - Noves de Segre (128km - 09:02 - 12:13)
Etapa 04: Noves de Segre - Torre de Cabdella (128km - 9:25 - 13:54)
Etapa 05: Torre de Cabdella - Pont de Suert (51km - 4:14 - 5:13)
Etapa 06: Pont de Suert - Sarvisé (132km - 10:02 - 14:54)
Etapa 07: Sarvisé - Aísa (113km - 8:31 - 11:30)
Etapa 08: Aísa - Izaba (72km - 5:11 - 7:23)
Etapa 09: Izaba - Erratzu (119km - 7:26 - 11:09)
Etapa 10: Erratzu - Faro de Cabo Higuer (94 - 7:16 - 9:13)



5 comentaris:

Charlie! ha dit...

Perquè l'he escrit jo, si no diria que quina merda de blog, ni anirà enlloc.

jordi.t ha dit...

El vostre blog va ser la meva font d'inspiració i motivació de fa uns anys. Vaig riure molt, i veig que segueixo fent-ho ara amb aquesta nova entrada. I a sobre, gratis!!!!
No paris de pedalar ni d'explicar-ho!!!

Charlie! ha dit...

Doncs ho intentarem seguir fent... i gratis!

Arnau R.C. ha dit...

em presentes a la novia?
sort que tenies una bona bici, eh!

Charlie! ha dit...

No et voldria mal, millor no te la presento... I la bici encara la tinc!