RITMO BISONTE - BisonteTEAM ®

RITMO BISONTE - BisonteTEAM ®
Si vas massa ràpid i et canses aviat, o vas massa lent i perds el ritme.... és que encara no coneixes el ritmo bisonte, el que et durà lluny i no et cansarà. Visca el RITMO BISONTE!!!!!!!
20.03.2006

MARATHON OPEN ESPANYA XC OPEN DE BARCELONA COPA CATALANA OPEN ESPANYA XCM
COPA GIRONINA GP DE LA SELVA OPEN GRAN FONS CICLOCROSS BREVET 24H 29" CICLOTURISME
RAMÓN EL RODAMÓN REMEMBER STRAVA

divendres, de juliol 24, 2009

RIOBAMBA (Ecuador)
by Ramonet

Dia 186, 11.746 kms, 697 hores sobre la bici...

Segueixo pedalejant per Ecuador, ja molt a prop de Quito. Pedalejar per sudamerica no es fàcil, cada país te les seves coses:
Argentina el camins, vent i molta distancia entre poblacions.
Chile, pluja i no-carreteres al sud, vent i desert al nord.
Bolívia, tot a molta alçada, els pitjors camins, pujades i bastant deshabitat.
Perú, ports llarguíssims i carreteres sense asfaltar.
O sigui que si et vols cagar en tot a cada país es fàcil, a cada un te les seves coses. Ecuador el pitjor es que els ports tenen molt desnivell, no son tan llargs ni tan alts com a Perú o Bolívia, però tenen molt desnivell i no hi ha ni un metre pla. Més o menys cada 50-60kms puges uns 1000m de desnivell.

A mesura que he tornat als andes la color ha baixat i ha aparegut pluja casi cada dia. Però no se que es pitjor perquè si plou en una pujada tens dos opcions, o no ficar-te impermeable i arribar a dalt del port tot mullat, o ficar-te impermeable i arribar a dalt tot suat. Les dos son fatals perquè a la baixada suat o mullat segur que passes fred. Pura vida...


A la meva bici he inclòs dos nous accessoris. Un aquest machete multiús, pobre del gos que s’apropi amb males intencions a un metre de la meva cama..
L’altre un autèntic chaleco de currela de carreteres que va sobre el carro perquè pugui ser vist (he comprovat que no serveix...)

Les dos coses feia temps que em volia comprar però com soc una mica rata encara no ho havia fet. La pachamama em va obsequiar amb ells i jo a canvi l’hi vaig oferir la meva jaqueta Sportful.


Realment sense ser tan místic. El meu “síndrome de Diogenes” va fer que recollís aquestes dos coses i que la jaqueta la perdés per tercer cop en aquest viatge. El primer cop la vaig recuperar a 1500kms de distancia d’on la vaig perdre, el segon em va tocar fer 1h mes de bici, i el tercer em vaig donar conte que m’havia deixat la jaqueta al poble que hi havia avall d’un port que acabava de pujar de 10kms al 8%. Ara segur que hi ha algun indígena treballant al camp on ha canviat la seva roba tradicional per una jaqueta sportful vermella.


Els dos icones de Sudamèrica... El que no entenc es com es pot lligar defendre la lluita armada amb creure amb Déu. Bueno vendre merchandaising de Jesucrist amb un rellotge plantat a sobre també es bastant freaky. M’imagino que te un missatge amagat d’un fabricant ateu que diu “Mira com passa el temps de mentres que tu estas basant la teva vida en mentides inventades fa segles per uns il·luminats que volien tindre el poble controlat...”

Verd i mes verd, i muntanyes i més muntanyes. També alguns núvols. Així son els andes per Ecuador.


Algun dia he fet estil Ibon apurant el dia fins a última hora... Com a recompensa aquesta posta de sol. Amb núvols per sobre les muntanyes i boira a la vall..


Vaig intentar canviar la bici per el burro però no va voler... Jo ja m’imaginava com el Lucky Luke de Sudamerica.


El Volcà Chimborazo (6310m) el punt mes a prop del sol en tota la Terra (estic a l’Ecuador i la terra es ovalada...)


Arribant a Riobamba, després de 7 hores pedalejant, paro a preguntar a un taxista per anar al centre. A la que un imbècil surt d’un carrer del costat i s’emporta la roda del carro per davant amb jo sobre la bici.
El tío marxa i jo em cago amb ell però pensant que nomes ha estat un copet, fins que el taxista em diu que la roda esta torçada. Miro i la roda no es que estigui torçada sinó feta un buit i la forquilla del carro tota doblegada, problema...
A base de cops amb una pedra la roda queda com a la foto, però el carro esta tan doblegat que la roda ja no torna a entrar. La vida a vegades pot ser meravellosa...


La bici va tocar arrossegar-la per el carrer fins arribar a un taller davant la atenta mirada de mig Riobamba, amb cara de pensar que els gringos som bastant imbecils. Allà en menys d’una hora a base de cops de martell i de soldar una patilla nova el carro esta ja casi com nou. Per coses com aquestes es per el que per viatjar mai es pot anar amb bicis d’alumini.
Fico la roda doblegada que almenys pot girar i a buscar lloc on dormir i on portar la roda a canviar la llanta.
Així ha quedat la reparació. Impossible trobar una llanta de 28 forats, ara haurà d’anar amb 20 radis. Això si d’acer inoxidable i que pesa el triple que l’anterior. Espero que almenys sigui el doble de forta.
Total tota la reparació de carro i roda uns 10€...

El pobre carro està per enviar-lo a la fabrica per que vegin com pot quedar el BOB després de creuar Sudamèrica

Etiquetes de comentaris: ,

7 Comments:

At 24 de juliol, 2009 22:06, Blogger Eugeni said...

Ets un crack Ramonet!!!!! L'ho del BOB ho tens cardat... Si l'has soldat hauras perdut la garantia!!!!

 
At 24 de juliol, 2009 22:10, Blogger RAMONET said...

Em sembla que el BOB acabara al fons del carib...

 
At 25 de juliol, 2009 18:06, Anonymous Anònim said...

bob esponja ja viu al fons del carib , ramoneeee

 
At 27 de juliol, 2009 14:47, Blogger Blanesalcor said...

Ramonet, amb aquest "machete" només et falta un fuet de vic !!!!!

 
At 27 de juliol, 2009 21:22, Blogger XAVI NOVELL said...

com sempre ... les teves històries ens enlluernen cada cop més i fan que almenys "jo" pugui gaudir de llocs i situacions que segurament mai tindré, disfruto molt !!! ... ets lo puto luci luz.

SaLuT !

 
At 30 de juliol, 2009 19:21, Blogger Arnau R.C. said...

Ja ets a Quito?
O al final hauràs d'agafar un bus???
Mira que ets guerrepa, va òstia, agafa'n un i regateja!!!

Una abraçada
família Rota Capdevila

 
At 03 d’agost, 2009 15:52, Blogger Jordi said...

M'encanta segir-te!
Genial el comentari del rellotge amb déu...

Salut i hasta la victoria siempre

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

l