RITMO BISONTE - BisonteTEAM ®

RITMO BISONTE - BisonteTEAM ®
Si vas massa ràpid i et canses aviat, o vas massa lent i perds el ritme.... és que encara no coneixes el ritmo bisonte, el que et durà lluny i no et cansarà. Visca el RITMO BISONTE!!!!!!!
20.03.2006

MARATHON OPEN ESPANYA XC OPEN DE BARCELONA COPA CATALANA OPEN ESPANYA XCM
COPA GIRONINA GP DE LA SELVA OPEN GRAN FONS CICLOCROSS BREVET 24H 29" CICLOTURISME
RAMÓN EL RODAMÓN REMEMBER STRAVA

diumenge, de maig 24, 2009

LA PAZ (Bolívia)
by Ramonet
Després de 3 anys torno a La Paz, per mi una de les meves ciutats preferides. Una català desordenat com jo, una ciutat que es mou en un cert kaos i que tot com a la resta de Bolívia es molt econòmic (sempre vist des d’un punt de vista d’europeu).

Fins aquí com la resta de Bolívia tampoc ha estat facil, sobretot els primers 200 kms, pujades salvatges per arribar a mes de 4500m, per sort aquest cop tot asfalt, quina diferencia...
Però un cop arribes a la carretera de La Paz-Oruro ja estàs a l’altiplà, queden uns 200kms (que per cert ja havia fet fa 3 anys), Allà ja a cara perro, la carretera casi plana que va entre 3800m-4000m, amb mes pobles, llocs on dormir i comprar i que tornava a rodar sol perquè els francesos es van veure obligats a agafar un bus fins a la capital per que el dia abans ella en un poble que estaven de festa la van convidar a veure una beguda típica que l’hi va trigar potser com a molt 3 hores a fer efecte a l’estomac on va quedar com si de cop hagués agafat la grip.
Això de llocs on dormir també a vegades es relatiu, l’últim dia vaig parar a dormir en el poble mes gran que hi havia en tot el recorregut, el creuament de carretera cap a Chile i les altres ciutats importants de Bolívia, per tant estava ple d’”alojamientos”. Amb el que jo no contava es que hi havia una marxa d’uns miners que anaven cap a la capital a reclamar els seus drets, i aquell dia precisament havien decidit parar a dormir allà. O sigui que tot estava amb overbooking.
Em va costar trobar un lloc on jo i totes les meves coses no tinguéssim que compartir habitació amb algun miner o camioner. Però el que no m’ha passat mai es que a les 6:30h del matí em piquessin a la porta per que abandones la habitació per que ja era de dia -per sort ja estava despert-. El cabrón del hostal ja havia venut l’habitació a uns altres que de mentre que jo esmorzava a l’habitació i feia la maleta (mes d’una hora) els havia acomodat amb un matalàs i una manta a l’entrada del hostal on els pobres dormien cagats de fred. Qui em coneix be sap del meu humor acabat de despertar.. Aquell dia vaig descarregar tota la meva ira acumulada de feia dies amb aquell personatge, sobretot quan per no se si intentar canviar de tema em va preguntar si tornaria per allà... ufff de locos, sort que no vaig armat. jejej. Crec que al final em compraré el complement que vaig veure en un gringo ciclista molt torrat que per cert també es l’únic ciclista que m’he creuat des de fa mes d’un mes (a part dels francesos), el tio portava un “machete” de com a mínim 50cms lligat al quadre de la bici, ell deia que era per espantar els gossos...

Ara ja de Bolívia ja queda poca cosa, ara cap a Perú tot bordejant el llac Titicaca, tinc per davant uns 600 kms fins a Cuzco que ja havia fet, sempre havia pensat que agafaria un bus per no repetir el mateix recorregut, pero que collons agafar bus es de covardes, i mai podria dir que he creuat tot sudamerica. També dir que em fa molta mandra ficar-me durant 12 hores dintre d’un bus. Prefereixo estar casi 10 dies pedalejant.


Sempre de una part dolenta es pot treure una bona... A cada corba de la carretera hi ha un gos (o mes) esperant el que tira la gent per la finestra dels autobusos. Si la gent no fos tan guarra aquests gossos estarien morts de gana i potser se’m voldrien menjar. Ribi si vius aqui tindries la masia plena de gossos... ;)

També aquest cop he tingut que superar algun portet...

Un cementiri…

Carril bici.

¿¿2009…??

Aquesta gent tenen connexió directe amb Deu...

Per entrar a la Paz tens que baixar des de la ciutat del Alto a 4100m per l’única autopista de Bolívia (9 kms) fins a la capital que el centre de la ciutat esta a 3600m. Això es la vista des de l’autopista...

També he aprofitat per renovar les paelles i cassoles. Son Made in China i per uns 20€ ara tinc 2 cassoles on puc cuinar en una mentre que menjo en l’altre i una paella on puc fer enormes truites de patates...

Mercat a La Paz...

video

Instants amb el retrobament d’alguns nets d’emigrants catalans...

video

El que fan un diumenge a La Paz els "cholos" amb els vestits de gala per adorar en algún sant.

Etiquetes de comentaris: ,

6 Comments:

At 25 de maig, 2009 00:04, Blogger Charlie! said...

la óstia!!! pensava que la teva "olla màgica" de la camper era insuperable, però veient la que portaves.... sort que l'has renovat, sinó et quedaven pocs dies de vida, jejeje!!!!

 
At 25 de maig, 2009 00:13, Blogger RAMONET said...

No et pensis que tinc por que amb la nova olla el menjar no tindra el mateix bon gust...

 
At 25 de maig, 2009 03:10, Blogger mercè!! said...

oh quines olles tan maques!!! ja tinc ganes...

 
At 25 de maig, 2009 09:45, Blogger victor anglada said...

esclar que si va parir collons! en quantitat, "10" dies son menys que "12" hores!! ben pensat!

mola aixo de, aquets 600 km d'aquesta part del mon ja els vaig fer...casi com jo, els 3 km de Montornes a Vilanova tambe de tant en tant els repeteixo!

P.D. Raaamon, vindras diumenge a una super sortida per llinars?

 
At 25 de maig, 2009 10:58, Blogger Miki said...

No se nota que tiene tiempo libre en las manos eh... cada vez hace crónicas más largas y más trabajadas!!! A ver si cuando vuelvas pones más de tres fotos y dos frases seguidas :D

 
At 25 de maig, 2009 15:37, Blogger RAMONET said...

Mercè ganes de cuinar??? no m'ho crec...
Victor una sortida per Llinars amb senderillos no la deixo passar per res del món... Crec que de la Paz hi ha un vol directe a Can Bordoi. Si arribo una mica tard espereu!!!
Miki el recurso No-Cronica es para cuando uno tiene que trabajar, entrenar y esas cosas... ;)

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

l